štvrtok 23. novembra 2017

December Daily 1



Poznáte December daily? Že nie? No priznám sa, že aj ja som takéto niečo zaregistrovala prvýkrát asi vlani. Dá sa to preložiť asi ako December denne (ale myslím, že to nik neprekladá), čiže pôjde o každodenné zaznamenávanie udalostí v decembri. Je to niečo na spôsob Project Life, ale keďže ide o výnimočnú udalosť roka, zvyčajne sa jej venuje samostatný album, alebo skôr minialbum.
Vlastne tu ani nie sú nejaké extra pravidlá, všetko je skôr o tom, čo sa Vám páči a čo preferujete. Zvykne sa zaznamenávať každý jeden deň do Vianoc- niekto robí 24 dní od 1. decembra, niekto spracuje celé obdobie adventu, niekto nekončí Vianocami ale Novým rokom. Ideálne sa spracúva každý jeden deň vždy večer, reálne však trvá, kým si niekto vyvolá fotky, alebo nie každý jeden deň je čas, takže sa dorába postupne. Dobre je robiť si ale každý deň poznámky, aby sme dodatočne vedeli, čo k fotkám napísať. Ale každodenné fotky tiež nie sú pravidlom- niekedy je to zoznam vianočného pečenia alebo „list Ježiškovi“, niekedy ani nevadí, ak je deň „nevianočne“ tematický, jednoducho je to ako Project Life, ale nejde po týždňoch, ale po dňoch, ale teda je pred Vianocami, takže zvyčajne je to hlavne vianočné. Každopádne 1 deň= 1 myšlienka/príbeh/udalosť. Ak sa v niektorý deň nedeje nič, čo by sa Vám spájalo s Vianocami, môžete si poznačiť niečo, za čo ste vďační, jednoducho niečo, čo Vás v ten deň oslovilo.

Niektorí nemajú čas a December daily dokončujú až v marci alebo apríli :D Ak ale chceme mať sklz čo najmenší, odporúčam si dopredu (čiže už je najvyšší čas) pripraviť základné veci, ktoré určite budeme používať: album, nejaké kartičky alebo papiere, ozdoby, obojstrannú pásku alebo lepidlo, pero...


Ja sa tento rok do December daily púšťam prvýkrát a úprimne som zvedavá, ako mi to pôjde, keďže viem, že časom veľmi oplývať nebudem. Ale zatiaľ som si nachystala toto:



Samozrejme, pásku, pero a nožnice mám tiež, ale tie nie sú nejako zvlášť zaujímavé :D
***



Perličky, svorky a nejaké enamelky... Plánujem vyskúšať aj puffy fľaštičku, tak som veľmi zvedavá na výsledok :D
***



Pár kartičiek, abecedy a nejaké narezané papiere, ktoré asi použijem ako podklady. Nechcela som ich ale chystať dopredu veľa, lebo rozmery a tvary budú rôzne. Neskôr si ich prispôsobím.
***



Kedysi som šila vianočné dekorácie a ostali mi tieto pekné organzy. A na zdobenie mám pre istotu nejaké nálepky (keby chcel napadať sneh :D ).
***


Začiatkom decembra mám v pláne ešte napísať, ako som začala, ako sa mi darí, prípadne aké mám tipy a postrehy. Stále som sa napríklad nerozhodla, či použijem album 10x10cm s tým, že viem, že použijem dosť vyklápacích stránok (lebo tento rozmer je naozaj dosť malý) alebo či pôjdem do preferovanejšieho rozmeru veľkosti cca A5. Ešte uvidím, ale pravdepodobne sa rozhodnem až neskôr, keď uvidím, koľko budem mať zápiskov. Každopádne som veľmi zvedavá, ako to dopadne.

Budem rada, ak sa pridáte aj Vy a budem sa tešiť na Vaše skúsenosti.



Prajem pekný deň.



Jarka Ef


1 komentár: